Subject: RE: Info uue pakendi ja pakendijäätmete määruse kohta
From: "Dagny Kungus" <[email-masked]>
To: "Dagny Kungus" <[email-masked]>
Cc: 'Eesti Ringmajandusettevõtete Liit' <[email-masked]>, "'Eesti Kaupmeeste Liit'" <[email-masked]>,'Eesti Keemiatööstuse Liit' <[email-masked]>, "'Eesti Keskkonnajuhtimise Assotsiatsioon'" <[email-masked]>,'Eesti Keskkonnaühenduste Koda' <[email-masked]>, "'Eesti Linnade ja Valdade Liit'" <[email-masked]>, "'Eesti Pandipakend'" <[email-masked]>,'Eesti Plastitööstuse Liit' <[email-masked]>, "info@epkk" <[email-masked]>,'Eesti Suurettevõtjate Assotsiatsioon' <[email-masked]>, "'Eesti Teadusagentuur'" <[email-masked]>,'Eesti Toiduainetööstuse Liit' <[email-masked]>,'Eesti Trüki- ja Pakendi
Date: Fri, 11 Apr 2025 10:13:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head koostööpartnerid,

soovin teid teavitada, et oleme Kliimaministeeriumis paika saanud uue 
pakendi ja pakendijäätmete määruse rakendamisega seotud tegevuskava. Meil on 
plaanis korraldada laiem arutelu kevade lõpus – täpne kuupäev on hetkel 
selgumisel.

Käesoleva kirjaga informeerin teid ka peagi toimuvast veebinarist:

29.04.2025, RecyClass for Beginners: Staying ahead of PPWR with RecyClass 
Methodology

Link: 
<https://recyclass.eu/events/recyclass-for-beginners-staying-ahead-of-ppwr-with-recyclass-methodology/> 
RecyClass for Beginners: Staying ahead of PPWR with RecyClass Methodology - 
RecyClass

Samuti jagan kasuliku ülevaadet, mille on koostanud Eunomia: Are you ready 
for the Packaging and Packaging Waste Regulation?

YouTube link:  <https://www.youtube.com/watch?v=W4BrKgn68mc> Eunomia Fit for 
the Future Webinar

Kliimaministeeriumi pakendivaldkonna alalehelt 
<https://kliimaministeerium.ee/elukeskkond-ringmajandus/poliitika-ja-seadusandlus/pakendid> 
leiate ka juba toimunud Euroopa Komisjoni veebinari salvestuse ja slaidid. 
Määruse eestikeelne tõlge asub 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202500040> 
siin.

Kui teil on pakendi ja pakendijäätmete määruse osas täpsustavaid küsimusi, 
siis olen alati valmis neid arutama ka enne meie poolt planeeritud 
avalikustamisüritust.

Loodan, et see info on teile kasulik ja ootan meie edasist koostööd!

Parimate soovidega,

Dagny Kungus

Nõunik | Ringmajanduse osakond

Advisor | Environmental Management Department

+372 625 6495 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Kliimaministeerium | Ministry of Climate of Estonia

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti |  <http://www.kliimaministeerium.ee/> 
www.kliimaministeerium.ee

From: Dagny Kungus
Sent: Friday, December 6, 2024 3:17 PM
To: [email-masked]
Cc: 'Eesti Ringmajandusettevõtete Liit' <[email-masked]>; 'Eesti Kaupmeeste 
Liit' <[email-masked]>; 'Eesti Keemiatööstuse Liit' 
<[email-masked]>; 'Eesti Keskkonnajuhtimise Assotsiatsioon' <[email-masked]>; 
'Eesti Keskkonnaühenduste Koda' <[email-masked]>; 'Eesti Linnade ja Valdade 
Liit' <[email-masked]>; 'Eesti Pandipakend' <[email-masked]>; 'Eesti 
Plastitööstuse Liit' <[email-masked]>; info@epkk <[email-masked]>; 'Eesti 
Suurettevõtjate Assotsiatsioon' <[email-masked]>; 'Eesti Teadusagentuur' 
<[email-masked]>; 'Eesti Toiduainetööstuse Liit' <[email-masked]>; 'Eesti 
Trüki- ja Pakenditööstuse Liit' <[email-masked]>; 'Eesti Väike- ja Keskmiste 
Ettevõtjate Assotsiatsioon' <[email-masked]>; 'Estonian Aviation Cluster MTÜ' 
<[email-masked]>; 'Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS' 
<[email-masked]>; 'Gren Eesti (endine Fortum Eesti AS' <[email-masked]>; 
'Graanul Invest AS' <[email-masked]>; 'Keskkonnaõiguste Keskus' 
<[email-masked]>; 'MTÜ Eesti Taaskasutusorganisatsioon' <[email-masked]>; 'OÜ 
Tootjavastutusorganisatsioon' <[email-masked]>; 'OÜ Eesti Pakendiringlus' 
<[email-masked]>; 'SA Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna 
Keskus' <[email-masked]>; 'Tallinna Tehnikakõrgkool' <[email-masked]>; 
'Tallinna Ülikool' <[email-masked]>; 'Tarbijakaitse ja Tehnilise 
Järelevalve Amet' <[email-masked]>; 'Tartu Ülikool' <[email-masked]>; 'Teaduste 
Akadeemia' <[email-masked]>; 'Terviseamet' <[email-masked]>; 
'Põllumajandusamet' <[email-masked]>; 'Veterinaar- ja Toiduamet' 
<[email-masked]>; 'Keskkonnainvesteeringute Keskus' <[email-masked]>; 'Ringo 
Eco OÜ' <[email-masked]>; 'CupLoop OÜ' <[email-masked]>; 'Ragn-Sells AS' 
<[email-masked]>; 'Rohetiiger SA' <[email-masked]>; 'OÜ Bepco' 
<[email-masked]>; 'Eesti Õlletootjate Liit' <[email-masked]>; 
[email-masked]; [email-masked]' <[email-masked]>; 
[email-masked]' <[email-masked]>; info@epkk <[email-masked]>; 
[email-masked]' <[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; 
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; 
[email-masked]; 'Eesti Ringmajandusettevõtete Liit' <[email-masked]>; 
[email-masked]; Aado Meltsas <[email-masked]>
Subject: Info uue pakendi ja pakendijäätmete määruse kohta

Tere!

Annan teada, et Euroopa Parlament on uue pakendi ja pakendijäätmete määruse 
teksti heaks kiitnud. Saate tõlgetega tutvuda järgneval lingil: 
<https://www.europarl.europa.eu/plenary/en/infos-details.html?id=1439&type=priorityInfo> 
Priority information | Plenary | European Parliament. Lähinädalatel kinnitab 
määruse ka veel ELi Nõukogu ning määrus jõustub kahekümnendal päeval pärast 
selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas. Määrust kohaldatakse alates 18 kuud 
pärast jõustumise kuupäeva.

Üksiti informeerin teid ka peagi asetleidvast veebinarist (16.12 kell 
9.30-18), millele registreerimise osas saate jooksvalt infot järgnevalt 
lingilt: 
<https://environment.ec.europa.eu/events/upcoming-webinar-new-packaging-and-packaging-waste-regulation-ppwr-2024-12-16_en> 
Upcoming webinar on new Packaging and Packaging Waste Regulation (PPWR) - 
European Commission.

Heade soovidega,

Dagny Kungus

Nõunik | Ringmajanduse osakond

Advisor | Environmental Management Department

+372 625 6495 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Kliimaministeerium | Ministry of Climate of Estonia

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti |  <http://www.kliimaministeerium.ee/> 
www.kliimaministeerium.ee